Dnia 11 grudnia 2017 w naszej placówce firma Sentech z branży motoryzacyjnej przeprowadziła bardzo atrakcyjne szkolenie w ramach innowacji pedagogicznej.

Uczestnikami innowacji byli uczniowie klas III szkoły zawodowej w zawodach:
Elektromechanik pojazdów samochodowych
Mechanik pojazdów samochodowych
oraz uczniowie klasy IV Technikum w zawodzie:
Technik pojazdów samochodowych
Innowacja miała na celu

zaproponowanie nowych, dotychczas nie stosowanych rozwiązań w zakresie organizacji kształcenia, a także w zakresie zmian stosowanych metod pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Ukierunkowana była na podejmowanie działań służących podnoszeniu skuteczności kształcenia zawodowego, w ramach którego modyfikowane będą warunki organizowania zajęć edukacyjnych oraz zakres treści nauczania. Działania innowacyjne prowadzone były pod opieką pracodawcy, firmy z branży motoryzacyjnej – SYNTECH, producenta oraz dystrybutora podzespołów i zespołów układów zapłonowych. W pełni respektowała regulacje prawne w zakresie zapewnienia uczniom uzyskania wiadomości i umiejętności niezbędnych do ukończenia danego typu szkoły oraz warunków i sposobu przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów:
Uczniowie skorzystali z zaplecza współpracującej z nami firmy i pracujących w niej specjalistów. Władze wspomnianej firmy wyraziły zgodę na wspieranie merytoryczne i organizacyjne naszych działań podczas realizacji innowacji.
Wprowadzenie innowacji stworzyło uczniom, deklarującym chęć kształcenia się w przyszłości w zawodach związanych z motoryzacją, możliwości bliższego poznania specyfiki pracy w wybranym profilu. Wzrost świadomości w tym zakresie zwiększy natomiast ich szanse na dokonanie w niedalekiej przyszłości trafnych wyborów  edukacyjno - zawodowych i uchroni ich przed ewentualnymi porażkami na starcie do kariery zawodowej.
Wdrożenie innowacji, poza realizacją celów priorytetowych, do których odnosimy się powyżej, pozwoliło promować pożądane we współczesnym świecie postawy i zachowania, wyposażyło uczniów w wiedzę i umiejętności z branży motoryzacyjnej. Zaproponowane przez nas rozwiązania powinny stać się dla uczniów receptą na wybór dalszej ścieżki kariery.
Program opracowanej przez nas innowacji pedagogicznej adresowany był do uczniów Centrum Kształcenia Praktycznego w Staszowie, a konkretnie do klas III szkoły zawodowej oraz klasy IV technikum, którzy wybrali kierunek kształcenia związany z motoryzacją.
Celem innowacji było poszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych naszych uczniów o dodatkowe zagadnienia z zakresu diagnozowania, obsługi i naprawy układów zapłonowych w pojazdach samochodowych, zakończone otrzymaniem stosownego certyfikatu.
Efekty naszych działań to: uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej naszej placówki kształcenia, efektywniejsze wykorzystanie czasu nauki, połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną nauką zawodu, przekazanie wiedzy potrzebnej do kontynuacji nauki oraz samokształcenia. Wprowadzenie innowacji zapewni wyższą jakość kształcenia i poszerzenie oferty edukacyjnej oraz umocni współpracę z pracodawcą – firmą Syntech, producentem i dystrybutorem podzespołów i zespołów układów zapłonowych.